Комп’ютер: друг чи ворог

Комп'ютер: друг чи ворог

Комп’ютер: друг чи ворог

Яку користь і шкода він таїть

Очевидно, що покоління наших дітей буде мати постійний, все зростаючий контакт з комп’ютером. У школах збільшується кількість предметів, де передбачається використання Інтернету, багато завдання приймаються у друкованому вигляді. Деякі батьки вітають технічний прогрес і дозволяють своєму чаду буквально годинами просиджувати за комп’ютером. Інші ж — всіляко цьому перешкоджають.

Підозрілий і небезпечний?

Насправді побоювання багатьох батьків небезпідставні. У комп’ютерних класах завжди можна побачити дітей, які, забувши про прогулянки, спорт і інші захоплення, сидять біля екранів по кілька годин поспіль. Природно, вони не роблять перерву кожні 40 хвилин, як рекомендують лікарі. Комп’ютер — не небезпечний об’єкт, але при «передозуванні» робить негативний вплив на організм. Якщо ваша дитина каже, що комп’ютер для нього спосіб відпочивати, не вірте. Комп’ютерні ігри так само стомлюючі для мозку, як і шкільні завдання, адже вони вимагають концентрації уваги і викликають стрес.

Тривале перебування за комп’ютером негативно позначається на зорі і навіть на рухової активності.

Батьківську настороженість викликають і соціальні мережі. Часто діти, які проводять багато часу в Інтернеті, починають відчувати труднощі при особистому спілкуванні. Переносячи і реальне спілкування у віртуальний світ, дитина починає буквально жити за комп’ютером: проводити час на уроках, робити домашнє завдання, спілкуватися з друзями, грати в ігри.

Витягти раціональне зерно

Але не все так однозначно і страшно, і якщо комп’ютерний світ став реальністю, ми повинні пристосуватися до неї. Монітор не є джерелом радіоактивного, іонізуючого випромінювання. А що випромінюються електромагнітні та електростатичні поля не небезпечніше, ніж від телевізора, наприклад.

Чим же комп’ютер може бути корисний?

По-перше, у дитини набагато раніше починає розвиватися знакова функція свідомості, розвивається логічне мислення, поліпшуються пам’ять і увага. А педагоги і психологи відзначають, що робота з комп’ютером розвиває цілеспрямованість, організованість, впевненість у собі. Учень, соромиться відповідати біля дошки, почуває себе сміливіше, коли вирішує завдання в комп’ютері, адже він зосереджений тільки на рішенні, а не на те, як реагують однокласники на його відповідь.

Також комп’ютер дозволяє «зрівноважити» різні темпи роботи учнів.

Комп’ютер — не зло, це реальність сучасного життя, з якою потрібно навчитися жити і використовувати собі на користь.

Так правильно!

Використовуючи ці рекомендації, ви захистите дітей від шкідливого впливу комп’ютера:

— зображення повинно бути чітким і контрастним, не мати відблисків і віддзеркалень;

— екран повинен знаходитися на відстані не менше 50-55 сантиметрів від очей;

— центр екрану повинен знаходитися на лінії погляду;

— дітям трьох-п’яти років не рекомендується сидіти перед екраном більше 20 хвилин, а шести-семирічним — більше півгодини;

— стежте за тим, щоб дитина отримував і живе спілкування.

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!