Навчання дошкільнят в’язання гачком.

Навчання дошкільнят в'язання гачком.

Навчання дошкільнят в’язання гачком.

У кожної людини є своє захоплення. Я люблю в’язати. Працюючи в дитячому садку, я зрозуміла, що в’язання — це дуже затребуваний вид діяльності. Почала я з того, що в’язала лялечкам наряди, серветочки, покривала. Потім прийшла в голову ідея створити магазин, в якому всі товари в’язані. Пізніше з’явився в’язаний ляльковий театр, в’язані картини та багато іншого. «А чому б не навчити цього захоплюючого заняття дітей? »- Одного разу подумала я. Адже в’язання не тільки доступно для старших дошкільнят, але й дуже корисно.

Розвивається дрібна моторика руки, а це знаходиться в тісному зв’язку з розвитком мови і мисленням дитини. Також розвивається естетичне сприйняття, формується потреба творчо проводити вільний час та багато іншого.

Навчання дошкільнят в’язання я організувала у формі занять гуртка. Шляхом проб і помилок зрозуміла, що освоїти в’язання гачком дітям легше, ніж спицями. Переважно працювати з вовняної пряжею середньої товщини.

Перші заняття я присвятила знайомству з матеріалами та техніки безпеки. Основним завданням першого етапу навчання є формування у дітей інтересу і бажання навчиться в’язати. У цьому вся складність! Дитині необхідно навчиться тримати гачок, набирати петлі, провязивать стовпчики.

Це робота не одного тижня. Поки з’явиться перший результат, інтересу вже немає. І захоплююче заняття може легко перетвориться на виснажливий працю. Тому вже найперші кроки вирішено було обігравати.

Наприклад, діти створювали пухнасте сонечко, а насправді вчилися правильно тримати гачок.

Коли прийшов час вчити дітей виконувати перші петельки, то стало ясно, що це відмінний матеріал для створення декоративних панно, адже повторюся, дітям так важливо відразу бачити результат своєї праці! Ось приклади інтегрованих занять (в’язання та аплікація). Спочатку діти вирізають стовбур і гілки дерева, наклеюють їх на основу, а потім прикрашають його осінніми листочками з різнокольорових в’язаних перших петельок.

Або ось такий чудовий соняшник, що сховався за парканом.

Для колючого їжака мало кількох петельок. Щоб створити такого Колюнчіка потрібно мати достатню майстерність. Дитина вже опанував техніку створення першої петельки, можна рухатися далі!

Наступний етап, дитину потрібно навчити в’язати ланцюжка з повітряних петель і використовувати їх в аплікаційних роботах. Наприклад, гітара, подарунок татові на 23 лютого. Струни — це довгі в’язані ланцюжка, приклеєні на клей ПВА.

У цій же техніці можна зробити равлика.

В’язані ланцюжка можна поєднувати не тільки з аплікацією. Можна організувати дидактичні ігри «Виклади букву», «Склади з ланцюжка цифру», «Не ланцюжок, а геометрична фігура» та багато іншого.

В’язані ланцюжка можна використовувати для виготовлення браслетів і бус для сюжетних ігор та подарунка мамі на 8 березня. Достатньо тільки додати кілька намистин і прикраса готова.

Навчивши дітей набирати повітряні петлі і замикати їх у кільце, можна запропонувати дітям освоїти наступний етап — в’язання по колу стовпчиками без накиду. Обв’язавши невелике колечко, виходять милі кружечки, з яких діти із задоволенням створюють свої маленькі шедеври! Наприклад, кошик з квітами.

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!